AnnaYoga

Man måste inte vara vig eller ung för att börja med yoga! Även du som känner dig stel eller otränad kan ha stor nytta av att sträcka ut kroppen. Yogan vi praktiserar heter Ashtanga Vinyasa Yoga. Yogan anpassas för varje individ då vi har alla olika förutsättningar och man börjar där man är.

Praktiskt innan yogaklassen

Innan yogapasset bör du inte ha ätit någon större måltid på ett par timmar. Undvik också att dricka de närmsta 30 minuterna innan klassen. Samt vänta åtminstone en halvtimme efter passet att äta och dricka. Låt kroppen landa!

Du behöver ha en egen yogamatta. Några mattor finns att låna men jag rekommenderar att du har din egen (möjlighet att köpa mattor kommer att finnas).
Ta gärna med dig en egen filt till avslappningen.

Försök att hålla nere ljudvolymen, särskilt inne i shalan (yogarummet).
Under yogan har vi våra mobiltelefoner avstängda.

All träning sker på egen risk. Om du har några skador, är gravid eller har mens vill jag att du meddelar mig detta innan. Allt för att jag ska kunna anpassa din yoga på bästa sätt och leda dig rätt.

Kom ihåg att det är din yoga och din kropp! Gör din yoga i ditt tempo.

Annonser
%d bloggare gillar detta: