Information till dig som ska delta i Yoga – hösten 2015

Nu är det startdags för höstens yogaklasser och jag önskar dig varmt välkommen!
Här kommer lite praktisk information som kan vara bra att veta innan start.

Innan yogapasset bör du inte ha ätit någon större måltid på ett par timmar. Undvik också att dricka de närmsta 30 minuterna innan klassen. Samt vänta åtminstone en halvtimme efter passet att äta och dricka. Låt kroppen landa! Du behöver ha en egen yogamatta. Några mattor finns att låna och att köpa. Ta gärna med dig en egen filt till avslappningen. Klä dig i bekväma, löst sittande kläder. Jag skulle tycka det vore roligt att få veta lite om din ev. yogaerfarenhet sedan tidigare. Maila mig gärna kort om vad du har för förväntningar och önskemål om kursen. Om du har några skador är jag glad om du talar om det så hjälper jag dig med vilka positioner du ska vara försiktig med. Allt för att jag ska kunna anpassa din yoga på bästa sätt och leda dig rätt. Är du gravid och vill gå på Ashtangayoga rekommenderar jag att du minst är i tredje månaden samt att du gärna har yogaerfarenhet sedan tidigare, ring mig så resonerar vi.

Om yogaklasserna
Ashtanga Vinyasa yoga är en fysisk yogaform där vi jobbar dynamiskt med kroppen i kombination med andningen. Man måste inte vara vig eller ung för att börja med yoga! Även du som känner dig stel eller otränad kan ha stor nytta av att sträcka ut kroppen. Vi har alla olika förutsättningar och man börjar där man är. Det är bara det som händer för just dig på din matta som är intressant. Att utöva yoga regelbundet ger dig ett lugnt sinne i en tränad kropp. Det är kombinationen av kropp och psyke samt ödmjukhet och självdisciplin som är det vi strävar efter!

Ashtanga Vinyasa yoga – Nybörjare steg 1
Denna nybörjarkurs vänder sig till dig som aldrig tränat Yoga tidigare eller har lite erfarenhet.
Vi kommer långsamt och grundligt att gå igenom delar av den första serien, med solhälsning A och B, de flesta stående samt några av de sittande positionerna.

Ashtanga Vinyasa yoga – Nybörjare steg 2
Denna kurs är för dig som har viss erfarenhet av yoga sedan tidigare eller har gått nybörjare steg 1
Vi arbetar vidare med grunderna; andning, rörelser och fokus. Vi lägger till flera positioner och tempot är lite högre. Vi gör alla stående och går vidare i de sittande positionerna. Vi tittar även närmare på de avslutande rörelserna. Denna klass är ledd och anpassas individuellt. Efter denna kurs har du fått verktygen att så småningom kunna praktisera på egen hand eller gå vidare i en Mysore klass.

Ashtanga Vinyasa yoga – Ledd klass/Mysore style
Denna yogakurs är för dig som har gjort yoga tidigare eller redan tränar yoga. På den här kursen kommer vi att sträva mot att praktisera enligt Mysore Style, det traditionella sättet att utöva Ashtanga Vinyasa yoga på. Mysore style är att göra yogarörelserna i egen takt och att följa sitt egna andetag. Läraren finns till hjälp för individuella justeringar och för att få dig att komma vidare i ditt yoga utövande. De första gångerna kommer klasserna att vara ledda för sedan övergå i en Mysore klass. Varje elev får individuell hjälp att komma vidare i sin yogautövning i sin egen takt. Efter avslutad kurs är målet att du kan alla de stående rörelserna och en bit in i de sittande. Denna kurs är även för dig som redan har en praktik och vill fördjupa den.

Jag ser fram emot att få träffa dig.

Namaste
Anna Hennig
Hemsida: www.annayoga.se Mail:  bhaginii@gmail.com  Tel: 0763-088618

header-purple.jpg

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.