Vecka som har gått har varit full av träning! Måndag, tisdag bjöd på cirkelgym. I måndags fokuserade jag på att arbeta i hela övningen med vikterna, dvs även på tillbakavägen. Fokus på att hålla bandhas… I tisdags var det tempofokus i rörelserna, att göra många och bli trött…. I onsdags fick jag för mig att se hur min uthållighet var. Det innebar att jag värmde upp i en crosstrainer i tio minuter, kändes först efteråt… träningspasset därefter var ett av de tuffaste på länge, fyra stationer gånger två på varje. Sedan tre intervaller i följd, upprepa fyra gånger. Bara för att ställde jag mig på löpbandet efteråt. Vilodag igår som inte var vilodag då vi var på jobb, lastbil med dekor skulle tömmas och bäras upp tre trappor, och sedan ner igen efter eventet. Ömma vader idag!

Idag har jag kört ett styrketräningspass med bästa vännen, som jag inte träffat på jättelänge.
Det var jättekul. En av övningarna vi skulle göra var handstående, intressant då jag kände att jag plötsligt bara stod,, ingen vägg. Nästa överraskning var att jag var/är starkare än jag trodde i armhävningarna. Tänk vad det ger resultat. Do your practice and all is coming.

En reaktion på ”Styrketräningsvecka

  1. Alex skriver:

    Det var så kul att träna ihop! Du är så stark! En sann förebild.
    Puss!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: