Mamma babyyoga

on

Ja livet är ju ändrat sen vi fick Viktor, så har ju också träningen och yogan gjort. Livet är liksom rikare nu och närvaron är här på ett annat sätt. Jag tränar kontinuerligt när det känns att jag vill. Igår joggade jag och gjorde solhälsningar på vår brygga med morgondopp efteråt. Kan man ha det bättre?
Jag har Provat mig fram i olika asana där Viktor får vara med. Här är några asana.
Padanghustasana han får ligga på rygg, Dristhi bebis!
Virabhadrasana då kan han sitta på mitt knä och få mig djupare in i den.
Janu sirsasana ibland har jag honom sittande i en egen janu sirsasana framför mig, ibland får han sitta på det böjda benet och hjälpa det ner. Samma i ardha baddha Padma pashimottanasana och i Trianga Mukhaikapada pashimottanasana.
Marichiyasana här kan han vara ”på” vridningen och hjälpa till.
I Navasana har man god kraft och utmaning att jobba på bebisen på benen med sin mage mot och händerna i mina händer.
Supta padanghustasana och i supta parsvasahita får man bra assistans med Bebisen liggande på den sträckta ljumsken mot golvet.
Har man sen en assisterande lärare kan man göra en massa kul till. Sist på MYSORE fick jag härlig adjust i pashimottanasanan efter bryggan då han la Viktor på min rygg.

Detta är lite hur min yoga kan se ut just nu. Jag gör delar av primary serie eller stora delar ibland när andan faller på. Mest tänker jag faktiskt på att muskelträna magen med hjälp av snea situps. Är jag riktigt duktig blir det 100 stuckna och det tycker jag är jättemycket. Jag brukar tänka på chaturangan väldigt mycket också att hålla den innan jag går in i urdhva mukha svanasana. Jag kan höra minlärare Maria Booxs röst ”håll håll håll”, det brukar hon säga en låååång stund. Likadant när jag har frågat henne om jag kan börja dra ner på vinyasa och hon svarar mig att just jag ska göra vinyasa på alla sittande även mellan sidorna. ( jag fuskar ibland…)
Ibland när jag yogar är bebisen med ibland inte. När jag yogar med honom får han vara runt mig eller ibland på mig. . .
Jag tänker att det är en ny utmaning med en tyngd extra i träningen. OCH jag ska tänka på mina vinyasor så jag blir starkare igen kan ibland känna att bäckenet fortfarande kan vara lite ömt.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.