AnnaYoga

Man måste inte vara vig eller ung för att börja med yoga! Även du som känner dig stel eller otränad kan ha stor nytta av att sträcka ut kroppen. Yogan vi praktiserar heter Ashtanga Vinyasa Yoga. Yogan anpassas för varje individ då vi har alla olika förutsättningar och man börjar där man är.

Dagarna går så snabbt nu, fullkomligt rinner iväg. Viktor växer för varje dag. Igår var han 8 veckor! Vi har varit hemma nu ett tag och träningsvärken börjar lägga sig. Min yoga just nu är att vara mamma, och det är yoga i högsta grad. Det blir lite surya namaskara då och då, när tid finns helt enkelt. Lillprinsen har tom fått min yogaplats. Jag har nämligen gjort ett eget babygym, recycle! Storebrors byxor blev trasremsor som jag hängt från taket och ner, i dessa har jag fäst fina saker att titta på enkelt med klämmor. Perfekt då man lätt kan byta saker. Banden i sig själv är också härliga att titta på och buddhan i fönstret:) förstås. Så nu kan prinsen yoga. Vi börjar med baddha konasana och början till padmasana!
Om Shanti

Annonser

3 thoughts on “Padmasana och Baddha konasana

  1. Helena skriver:

    Haha, barn och yoga är så härligt ihop!

  2. anna gabriella skriver:

    att praktisera yogan i vardagen är ju också att yoga om än i en annan form. och vilken närvaro som krävs bland barn, och man kan verkligen använda sina yogakunskaper i samspelet med barn! vilken söt liten kille! kramar

  3. mamahealth skriver:

    Guuu¨vaaa söt han är!! Tänk och få pussa på honom! Ser också att hans karriär är utstakad…yogaguru!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: