AnnaYoga

Man måste inte vara vig eller ung för att börja med yoga! Även du som känner dig stel eller otränad kan ha stor nytta av att sträcka ut kroppen. Yogan vi praktiserar heter Ashtanga Vinyasa Yoga. Yogan anpassas för varje individ då vi har alla olika förutsättningar och man börjar där man är.

Idag har jag varken yogat eller promenerat! Jag har varit på kurs i Indesign, jag och bebisen!
Funkade hur bra som helst. Var inställd på att behöva gå ut, men Viktor har ätit sovit och tom legat och jollrat i vagnen och tittat på lamporna.

Igår när jag satt i soffan sov han på min mage, en intressant iakttagelse jag fick då var att han sover i Janu Sirsasana och det har nog varit hans asana även i min mage. Jag har hela tiden känt  den positionen i magen också. Höger bäbisfot som har legat uppe vid revbenen på mig och tryckt och händer som rört sig hela tiden. Janu sirsasana foten hade han liksom uppe i min mage.

Ännu mer intressant är att när vi var på ultraljud i vecka 18 tror jag, så zoomade de in på bilden och sa vad är det som sticker ut där, är det en hand?
Nej nu ser jag det är ju foten som han har upp mot axlarna/ huvudet. Det var en vig bebis…..

Annonser

4 reaktioner på ”Bebisens favorit asana – Janu Sirsasana

  1. annika skriver:

    Som sin mamma 🙂

  2. annaYoga skriver:

    🙂

  3. Sue skriver:

    Det kommer med modersmjölken…

    1. annaYoga skriver:

      Sue, så sant så:-)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: