AnnaYoga

Man måste inte vara vig eller ung för att börja med yoga! Även du som känner dig stel eller otränad kan ha stor nytta av att sträcka ut kroppen. Yogan vi praktiserar heter Ashtanga Vinyasa Yoga. Yogan anpassas för varje individ då vi har alla olika förutsättningar och man börjar där man är.

Igår var jag på yogaklass, hathayoga. Det var fokusering, grundning och förlängning som var huvudgrunderna i kvällens lektion.
Avslutningsvis gjorde vi pranayama följt av savasana.
Imorse vaknade jag fem och stod på mattan kvart över. Det blev fem suryanamaskara A, 2 av B samt konasana och huvudstående. Jag hade ingen balans i huvudstående så jag ramlade över. Har gjort det tidigare så jag blev inte rädd. Funderade istället på att det faktiskt är något som kommer så småningom att man ska trilla över.
Sköljde näsan stod länge i framåtböjning. 10 minuters pranayama, nadi shodana (växelvis andning) och kapalabhati.

Läste sedan i lite anteckningsböcker och hittade denna medning.

”Om vi bara gör yoga när vi mår bra då är det odiciplinerat, diciplin är att göra det alltid”

Namaste

Annonser

2 reaktioner på ”Kvällsyoga & morgonyoga

  1. Nina skriver:

    Disciplin med kärlek till sig själv!
    Santosha

  2. annika skriver:

    Nyckelordet heter disciplin, hur svårt har jag inte haft för det?? Men nu har jag fogat mig 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: