Kvällsyoga & morgonyoga

Igår var jag på yogaklass, hathayoga. Det var fokusering, grundning och förlängning som var huvudgrunderna i kvällens lektion.
Avslutningsvis gjorde vi pranayama följt av savasana.
Imorse vaknade jag fem och stod på mattan kvart över. Det blev fem suryanamaskara A, 2 av B samt konasana och huvudstående. Jag hade ingen balans i huvudstående så jag ramlade över. Har gjort det tidigare så jag blev inte rädd. Funderade istället på att det faktiskt är något som kommer så småningom att man ska trilla över.
Sköljde näsan stod länge i framåtböjning. 10 minuters pranayama, nadi shodana (växelvis andning) och kapalabhati.

Läste sedan i lite anteckningsböcker och hittade denna medning.

”Om vi bara gör yoga när vi mår bra då är det odiciplinerat, diciplin är att göra det alltid”

Namaste

Annonser

2 reaktioner på ”Kvällsyoga & morgonyoga

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.