AnnaYoga

Man måste inte vara vig eller ung för att börja med yoga! Även du som känner dig stel eller otränad kan ha stor nytta av att sträcka ut kroppen. Yogan vi praktiserar heter Ashtanga Vinyasa Yoga. Yogan anpassas för varje individ då vi har alla olika förutsättningar och man börjar där man är.

Igår var det äntligen Mudita dags, Som jag längtat.
Jag tog det ganska försiktigt och försökte fokusera på andningen. Jag gjorde alla asana utom setu bandhasana.
Mina höfter var jättestela och det var svårt i tex. Ardha Baddha Padma Pashimottanasana och framförallt i Supta kurmasana som jag för övrigt inte gjort på evigheter. Matsyasana var inte att tänka på. Hur som helst var jag mycket nöjd när jag lämnade shalan, glad att äntligen vara där och att få göra mysore i grupp.

Ikväll var det medningen att jag skulle på Hathayogaklass men upptäckte att det började förss nästa vecka. Jag tog med mattan in på sonens gymnastikträning och frågade om det var okej att man låg och tränade i en hörna. Det var inga som helst problem. Jag gjorde HELA serien.
Wow vilken grej. Det var urhärligt och utmanande att träna på fokus, släppa allt runtomkring mig. Bara jag på mattan i min andning genom ashtanga vinyasa primary serien i en hörna av gympasalen.

Namaste

Annonser

4 reaktioner på ”Två dagar med ashtanga vinyasa

  1. Emma skriver:

    Tack så mycket Anna! Både för komplimangen och gratulationen 🙂
    Vad roligt att jag kunde inspirera med lite böcker.
    Jag fotar med en Cannon 1000 D (tror jag?) kan vara DD?
    Men jag är väldigt mycket amatör än så länge!

  2. Nina skriver:

    Men vad strongt att bara rulla ut mattan i gympasalen! Hm, kanske jag skulle försöka mej på samma sak när dotterns redskapsgympaträning drar igång snart…. ”gud, vad skämmigt” skulle hon tycka 😀 Men skulle gärna vilja vara med och se tjejerna träna, fast kanske utan min yogamatta då?!

    Så glad för din skull att mysoren är igång igen. Jag har möjlighet att gå på söndagkvällar numera, ska absolut utnyttja det! Ävenom jag är väldigt försiktig i ashtanga vinyasan numera – fast då är ju egentligen mysore perfekt!

  3. Helle skriver:

    Vad härligt att du kommit igång på Mysore igen! Känner igen det där med stela höfter… Och jättekul att du tog tillfället att rulla ut mattan i ett nytt sammanhang!!

  4. annaYoga skriver:

    Emma, alla dina bilder är super.
    Nina, ja prova! Min son tränar ganska långa pass så jag hinner titta på honom och göra min serie´. Det är just mysore som gör att jag älskar ashtangan så mycket. Här och nu liksom.
    Helle, Ja det är härligt att vara på mattan igen:-)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: