AnnaYoga

Man måste inte vara vig eller ung för att börja med yoga! Även du som känner dig stel eller otränad kan ha stor nytta av att sträcka ut kroppen. Yogan vi praktiserar heter Ashtanga Vinyasa Yoga. Yogan anpassas för varje individ då vi har alla olika förutsättningar och man börjar där man är.

Mamma, Pappa och Svärmor (85) var här och yogade idag.
Det blev ett mycket lugnt och meditativt pass med fokus på medvetandet och andningen.
Långsamma rörelser som fick följa den individuella andningen. Först 20 min andning och koncentrationsövningar.
Sedan månhälsningar, sittande asana vridningar. Janu Sirsasana, Trianga Mukhaikapada Pashimottanasana, Marichyasana A,  Baddha Konasana, Upavishta Konasana , Liggande vridningar, Stående, Trikonasana, Parsvakonasana, Balansövningar, Padanghustasana, Prasarita Paddottanasana, Utthita Parsvottanasana, Utkatasana. Yogamudra.
Avslutning mot väggen med bäckenet på en kudde och mot väggen, benen utsträckta upp på väggen sist Savasana.
Om Shanti

Annonser

2 reaktioner på ”Kvällens yoga.

  1. Marica skriver:

    Låter hur mysigt som helst, det är aldrig försent att börja Yoga :0)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: