Det var så härligt att gå in i yogarummet imorse.
Jag sov till 08.00 gick sen lugnt ner i det fina rummet för att ställa mig på mattan. Jag hade lite svag musik på i bakgrunden. Gjorde 5 suryanamaskara A samt tre B. När man ”hoppar över” ett par dagar mellan träningarna ger det sig till känna i form av träningsvärk, så var fallet i morse. Jag har under sommaren som mest tränat tre gånger på en vecka oftast bara två och att då göra hela primaryserien är ganska tufft. Det kan kanske tyckas att man ska göra lite mindra då men jag tycker det är så underbart att fullfölja serien så jag kan inte låta bli när jag väl är på klass. Jag hävdar bestämt att det är bättre att göra några solhälsningar varje dag än att yoga intensiva pass då och då. Det är ju inte dåligt men man tänker att man tar vid där man slutade tre dagar tidigare och så är det förutsatt att man håller igång kroppen med hjälp av solhälsningarna.

Min egen utmaning och uppmaning till mig själv
Minst fem solhälsningar varje dag!
suryanamskara-A

Annonser

6 reaktioner på ”Morgonyoga

  1. idun skriver:

    Jag är på Anna!

  2. Sue skriver:

    Jag håller tummarna Anna, du fixar 5 solhälsningar varje dag. Små, små steg och snabbt är de med i rutinerna och du klarar dig inte utan dem. Lycka till!

  3. Det var tröste rika ord för jag har inte gjort hela serien många gånger i sommar , däremot har jag yogat nästan varje dag :0) Ibland bara solisar men ofta alla stående, balansövn och de avslutande. Vet inte varför jag ogillar de sittande just nu ….

  4. staya skriver:

    hej hej!
    vad mysigt att utöva yoga 🙂 du kommer att klara av de fem solhälsningarna. det tror jag.

    ha en fin kväll!

    ljus*
    /S

  5. Angelica skriver:

    Hej!
    Jag vill verkligen komma igång med yoga. Finns det nån sida där man kan se hur man ska lägga upp ett ”pass”, läsa om när man ska göra vad och så vidare? Vore jätte tacksam för vägledning.

    1. annaYoga skriver:

      Hej Angelica
      Jag tycker att man i första hand ska finna en lärare som kan introducera dig. Det är förstås inte alltid så lätt.
      Det finns många böcker att låna på biblioteket. Fördelen med ashtanga vinyasa som jag utövar är att det är just en bestämd serie av positioner i en bestämd följd. Till detta integrerar man ujjai andning (djupandning) samt vinyasa ( rörelser mellan positionerna) Om du vill se hur serien ser ut finns det mycket att hämta på youtube. Den första serien heter yoga chikitsa den sägs rena kroppen och förbereda inför djupare stadie. De flesta av oss stannar i första serien då den är fullt tillräcklig. Mitt förslag är att du börjar lära dig solhälsningarna. Här är ett klipp jag hittade på nätet. http://www.youtube.com/watch?v=PwfUkWhQElI
      Om du vill se hela serien kan du ladda ner den här: http://www.yogadotcalm.com/learning.html
      Skriv och berätta hur det går!
      Namaste

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: