AnnaYoga

Man måste inte vara vig eller ung för att börja med yoga! Även du som känner dig stel eller otränad kan ha stor nytta av att sträcka ut kroppen. Yogan vi praktiserar heter Ashtanga Vinyasa Yoga. Yogan anpassas för varje individ då vi har alla olika förutsättningar och man börjar där man är.

Jag försov mig i morse.
Hade fått låna min sambos telefon för att ställa alarmet då jag glömt kvar min på jobbet igår.
Det jag inte visste var att hans alarm fungerade som så att man måste ange PM resp. AM. Jag hade med andra ord ställt klockan på tjugo i fem på eftermiddagen.
Så himla typiskt! Nåväl, sambon vaknade halv sex och frågade varför jag inte gått upp. Då fattade jag ju, så ur sängen hoppade jag och på mattan stod jag strax efter.
Morgonens asana
(Ingen pranayama idag)

Suryanamaskara A, 5 st
Suryanamaskara B, 5 st
Padangusthasana
Pada hastasana
Utthita Trikonasana
Parivrtta Trikonasana
Utthita Parshvakonasana
Parivrtta Parshvakonasana
Prasarita Padottanasana, A-D
Parsvottanasana
Utthita hasta Padangusthasana
Utthita Parsvasahita
Utthita Eka Padasana
Ardha Baddha Padmottanasana
Utkatasana
Virahabradasana A, B
Dandasana
Pashimottanasana
Urdhva Dhanurasana
Salamba Sarvangasana
Savasana
om_aum_with_fine_cut_twin_peridot_pendant_jpj36
Om Shanti

Annonser

5 thoughts on “Försov mig men det blev ett yogapass

  1. Har du några bra asanas för ont i magen att tipsa mig om , hela min kropp stelnar bort av att inte träna. Har vågat mig på solhälsning A och vissa favorit asanas annars hade nog min kropp varit helt stel.

  2. annika skriver:

    Vilket pass! När du hade försovit dig…jag bugar mig i förundran 🙂

  3. Alexandra skriver:

    OJ! Du är grym!!
    Själv satt jag i soffan och funderade på yoga i morse. Kom fram till att kaffe, tacksamhet och tankar kring yoga var nog så bra vid 06 snåret 🙂

    Bra jobbat Anna!!

    kram
    a

  4. annaYoga skriver:

    Pain
    Jag vet inte vad som är bra för magen. Om det är buksmärtor som du av alla får höra är stressrelaterade, ska du nog ta det lugnt och prova dig försiktigt fram. Gör bara de asana som känns bra.
    Kanske att du ska ta det lugnt med bakåtböjningar.
    Jag tror att du kan träna på att bara sitta i lotus och andas. Inte hålla ujjai andningen utan mer sitta avslappnat och betrakta ditt andetag. sitt så en stund innan de solisar och asana du vill göra. Har du Petris bok? Jag hittar ej min för tillfället men i den längst bak står vad varje asana är bra för.

    A Och A
    Tack för era peppningar – Det inspirerar mig till att vakna i tid imorgon!
    Kram

  5. Tack för dina råd, ska försöka följa dem. Gjorde i kväll solhälsning A utan hopp och det gick bra kände även att de stående var bra för min stela kropp.Lotus sittande med andning blir det i morgon bitti. Har ev magsår men mår rätt bra nu …

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: