AnnaYoga

Man måste inte vara vig eller ung för att börja med yoga! Även du som känner dig stel eller otränad kan ha stor nytta av att sträcka ut kroppen. Yogan vi praktiserar heter Ashtanga Vinyasa Yoga. Yogan anpassas för varje individ då vi har alla olika förutsättningar och man börjar där man är.

Det blev ingen morgon yoga idag. Jag var alldeles för trött när klockan ringde. Så det blev en skön sovmorgon till strax innan halv sju.
Jag har yogat på kvällen istället. Det var ett lugnt och härligt pass. Vi gjorde många nya asanas, roligt. Det var en del nygamla också. En jättemysig som jag glömt bort. Man sitter på knäna med fotens ovansidor mot golvet, under rumpan. Händerna planterade i mattan bredvid knäna eller strax framför. PÅ inandningsträcker man upp och på utandning lyfter man kroppen på fötterna kupar ryggen och tar pannan mot knäna. Jättemysig.
Nu ska jag äta Alf Spånbergs Hälsogröt med hallon sedan är det dags att gå och lägga sig och läsa i ”Kafka på stranden”

Namaste

Annonser

En reaktion på ”Nya och nygamla asana

  1. Nina skriver:

    Åh, den asana du beskriver tycker jag också om, nu påminner du mej om den. Tack!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: