AnnaYoga

Man måste inte vara vig eller ung för att börja med yoga! Även du som känner dig stel eller otränad kan ha stor nytta av att sträcka ut kroppen. Yogan vi praktiserar heter Ashtanga Vinyasa Yoga. Yogan anpassas för varje individ då vi har alla olika förutsättningar och man börjar där man är.

Jag hade ställt klockan på tio i fem idag. Naturligtvis vaknade jag fem över halv fem, pigg!
Kändes helt knäppt att gå upp vid den tiden. Först tänkte jag att jag skulle somna om, det gick inte!
Så jag gick upp och började med nässköljning, meditation samt asanas. Jag avslutade med nästan 30 minuter på fakirmattan.

Santosha

Annonser

6 reaktioner på ”Tidigt

  1. Men jösses…NÄR går du och lägger dig?? Själv låg jag allt för länge och såg en DVD med morden i midsommer och har ännu inte fått av mig nattlinnet :0)

  2. Nina skriver:

    Frågar det samma som ovanstående..när går du i säng?
    För övrigt så tycker jag oxå om att gå upp tidigt, älskar tystnaden och ensamheten på morgonen men nån måtta får det vara på hur tidigt…hihi.

    Ha en skön dag!
    Kram!

  3. idun skriver:

    Vad duktigt, jag skulle vilja somna i tid och gå upp så tidigt. Men jag ställer alltid klockan på 9 och ser på nyhetsmorgon. Jag pluggar och har extremt lite lektioner.

    Jag var på yoga igår igen. Ikväll kommer jag ta ledigt, för jag har hundkurs på kvällen. Men jag tänkte göra mig lite solhälsningar under dagen. Jag är lite för svag på morgonen för att yoga innan frukost, kanske är en vanesak.

    Har du något bra tips på meditation?
    Jag vill gärna utvecklas som människa, ha mindre dåliga tankar.

    Om du har tid, förstås..

  4. turid skriver:

    Jag går och lägger mig mella 21 och 21:30, bara tanken på att gå upp halv sex blir jag trött av och halv fem ska vi bara inte prata om. Brukar spontanvakna strax efter klockan sex men har oftast alltför lätt för att somna om en liten stund till… önskar jag hade mer energi…

    Idag ska jag köpa mig en shakti spikmatta, har bestämt mig för den i orange. Har provat en svensk modell av spikmatta men jag klarar inte den riktig, tror att denna passar mig mycket bättre.

    /turid

  5. annaYoga skriver:

    Ja jag går och lägger mig ganska tidigt. typ vid 21 tiden.
    Man är inte så social på kvällen. ofta försöker jag vara uppe men man kommer liksom in i rutiner.
    Jag föredrar morgonträningen, att vakna dagen! Det är helt super, då det är tyst och mysigt. Dessutom praktiskt att man gör sin yoga innan frukost. Man ska ju ej äta två timmar innan. Helt annat att göra det på tom mage. Jag har jättesvårt at yoga om jag har ätit. Om jag tränar på kvällen blir jag oerhört trött efteråt.

    Idun: Vad roligt att du fastnat! Meditation är jättebra. Mina tips är att du sitter bekvämt!
    Jag brukar sitta högt metigikd bäcknet, kuddar under rumpan. Det är viktigt att dina knän är lägre än bäckenbotten. Om fot/ben somnar ska du rätta till.
    Börja sitt en liten stund varje dag. En bok jag kan rekommendera är Thich Nhat Hahns bok:Varje steg väcker svalkande vind. Vägledning i meditativ gång. Jag ska skriva lite mer om meditation i ett inlägg snart. Idun, har inte du en blogg?

    Turid. Jag har ej provat shaktimattan. Jag har fakirmattan, gillar den skarpt. Jag vill ha en shakti också… Då ska jag också ha orange.

    Kramar alla

  6. Olga skriver:

    Jag håller med dig!! Fakirmattan är den bästa av spikmattorna 🙂 Älskar trycket där bak *hihi* De har verkligen rätt oms aken!!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: